Dolgozóink

Óvodavezető: Babics Attiláné, Anna néni

Vezető helyettes: Frankóné Szabó Brigitta, Brigi néni

Óvodatitkár: Wéber Zsoltné, Ildikó néni

Fejlesztő pedagógus: Schöffer Katalin, Kata néni

Pedagógiai asszisztens: Miskolcziné Marton Henriett, Heni néni (minden csoport ped. munkájában részt vesz)

Pszichológus: Vámosi Edit, Edit néni

Logopédus: Kármánné Pintér Dóra, Dóra néni

Óvoda gondnok: Gubek Márton, Öcsi bácsi

Konyhás dadus néni: Buzási Tiborné Szilvi néni

Gyermekvédelmi felelős: Frankóné Szabó Brigitta, Brigi néni

 

Kék vegyes csoport:  

  • Győri Krisztina, Kriszta óvó néni
  • Simon Alexandra, Szandra óvó néni
  •  Bana Ivánné, Éva dadus néni

 

Sárga csoport:         

  • Gubekné Malik Tünde
  • Kukucskáné Dobránszki Judit, Judit óvó néni
  • Szabó Bernadett, Betti dadus néni

 

Piros csoport:           

  •  Myszöglad Izabella, Iza óvó néni
  •  Buczkó Tamásné, Piroska dadus néni

                                    

Zöld csoport:            

  • Frankóné Szabó Brigitta    
  • Szabóné Galambos Réka, Réka óvó néni                            
  • Cieslarné Benke Gertrúd, Gerti dadus néni

                               

 

     Vámosi Edit- pszichológus         

 

„Jaj, a gyerekkor mily tündéri kor volt:
egy ködbe olvadt álom és való,
ha hullt a hó az égből, porcukor volt,
s a porcukor az abroszon a hó.”        

                                    Kosztolányi Dezső

 

Aki gyermeket nevel nemes és ugyanakkor nehéz feladatot vállal. Igyekszünk tökéletes szülők lenni, mindent megadni gyermekünknek, de tökéletesnek lenni nem lehet. Hiszen a tökéletesség magában foglal mindent, így a hiányosságot is. Éppen ezért csak elég jó szülők lehetünk. De ez így is van rendjén. A gyermeknek meg kell tanulnia, hogy anya nem tudja a napot az égre varázsolni és nem biztos, hogy apu a legerősebb ember a világon.

Vannak időszakok, mikor nehézségekbe ütközünk gyermekünk nevelése, terelgetése során. Hogyan tartsam meg a szabályokat, hogyan mondjak nemet a gyereknek, mikor olyan szépen kér, vagy mert épp hisztizik a szupermarket közepén?

Segítséget kérni hasznos az ilyen és más esetekben egyaránt.

A gyerekek szeretnek gondtalanul élni, azért vannak, hogy éljenek, nőjenek, teljesedjenek, viszont néha előfordul, hogy megviseli őket az élet és nem érzik jól magukat a bőrükben. Ilyenkor jön jól a pszichológus általi támogatás, szülői beszélgetés.

Vámosi Edit vagyok, az óvoda pszichológusa.

Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végeztem a pszichológia mester szakot. Tanultam az Egyesült Államokban és Lengyelországban, ahol lehetőségem nyílt a mienktől eltérő szemléletmódok elsajátítására.

Az oviban kedden,szerdán és csütörtökön 8:00- től 12:00-ig segítem a pedagógusok munkáját.

Szülői konzultációra csütörtök 8-9-ig van lehetőség, valamint előzetes egyeztetés alapján, ami történhet emialben: edo.vamosi@gmail.com, telefonon: 30/529-30-70 és az óvó néniken keresztül.

 

“Köszönöm, édes anyanyelvem,
Te gyönyörű, egyetlenegy,
Hogy nekem adtad hangjaid zenéjét
S megengedted, hogy szívem dobogását
Magyarul muzsikáljam.”
                                            /Sajó Sándor/

Kármánné Pintér Dóra, logopédus vagyok, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Karán szereztem alap- és mester diplomámat gyógypedagógia-logopédia szakirányon.


A Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat X. kerületi tagintézményének logopédusa vagyok. Feladatom a Zsivaj Óvodába járó gyermekek beszéd- és nyelvi fejlettségének és állapotának szűrése, vizsgálata, szükség esetén terápiás kezelése.
A gyermekek első logopédiai szűrése 3 éves korban történik, egy szülői kérdőív segítségével. Ekkor még csak a beszéd tartalmi oldalával foglalkozom (milyen a gyermek szókincse, milyen mondatokat használ stb.). Azt vizsgálom, hogy a gyermek beszéde életkorának megfelelő szinten van-e. Ha ekkor nem merül fel semmi probléma, legközelebb az 5. életév betöltése utáni első szűrési időszakban találkozom újra a gyermekkel, amikor már a hangok helyes ejtése kerül fókuszba. Az artikulációs problémát vagy egyéb nyelvi, beszédbeli elmaradást mutató gyermekekkel heti rendszerességgel foglalkozom.

Anyanyelvünk elsajátítása nem olyan egyszerű feladat, mint amilyennek elsőre tűnik. Szülőként sokat segíthetnek, hogy ezt a meglehetősen összetett és bonyolult rendszert minél hamarabb és minél hatékonyabban uralni tudják gyermekeik. A mindennapi mesélés (nagyon fontos, hogy ez nem mesefilmek nézését jelenti, hanem az önök által mondott, olvasott mesét – élő beszédet!) nem csak a nyelvi fejlődésre, hanem a szülő-gyermek kapcsolatra is pozitív hatással van. Érdemes minél később megismertetni gyermekeiket az animációs filmekkel, digitális eszközökkel, hagyják minél tovább szárnyalni képzeletüket. A beszéd tartalmi oldala mellett a helyes artikuláció kialakítását is segíthetik például a cumi minél korábbi elhagyásával. A cumizás ugyanis negatív hatással lehet a hangok helyes képzésére, és a helytelen nyelés rögzülése mellett fogazati rendellenességek kialakulásához vezethet.
Mozogjanak sokat a szabadban, hiszen a beszédhez szükséges apró mozgások mindegyike a nagymozgások talaján alakul ki. Gyurmázzanak, homokozzanak, sarazzanak, süssenek-főzzenek sokat gyermekeikkel, mert bár lehet, hogy furcsán hangzik, de ezek mindegyikével észrevétlenül segítik nyelvi- és beszédfejlődésüket.


Ha bármi kérdésük merülne fel a logopédiai ellátással kapcsolatban, e-mail-ben a karmanne.pinter.dora.10@fpsz.net címen, személyesen pedig előzetes egyeztetés után keddi és csütörtöki napokon 8-12 óra között találnak az óvodában.
 

„Keresem minden gyermek sajátos titkát, és azt kérdezem, hogyan segíthetném abban,

hogy önmaga lehessen.” - Janus Korczak

 

Schöffer Katalin fejlesztőpedagógus vagyok. Első diplomám megszerzése óta folyamatosan képzem magam. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Karán szereztem másoddiplomám, Fejlesztőpedagógus szakirányon. Végzettségem megszerzése után különböző ráépülő képzéseken vettem részt.

 A Sindelar-Zsoldos Program 1., mely a tanulási zavart okozó részképesség-gyengeségek felismerésére és terápiájára emel hangsúlyt  óvodáskorban és iskolát kezdő gyermekeknél. Ha a „tanulni” szót halljuk, elsősorban az iskolára gondolunk. A tanulás azonban már sokkal korábban, a születés pillanatával kezdődik meg. Érezni, mozogni, nézni, hallani – ez mind a tanulás eredménye. Egész életünk során nem tanulunk annyit olyan rövid idő alatt, mind születésünktől az iskolakezdésig tartó időszakban és ez a tudás több, mint pl: egy szakma megtanulásával járó ismeret. Az első évek ideje alatti tanulás minden további elsajátítás alapját jelenti. Éppígy az óvodai nevelés! A korai fejlesztés is azt a célt szolgálja, hogy megteremtse az iskolai tanulás előfeltételeit a szükséges képességek kialakításával és megerősítésével.

Fontosnak tartottam elvégezni Dr.Gósy Mária által vezetett GMP-diagnosztikát, melyet a gyermekek beszédészlelési és beszédmegértési folyamatainak vizsgálatára fejlesztette ki. Napjainkban az ösztönös fejlesztés nagyon sok gyermek esetében már nem elegendő, ez azt jelenti, hogy célzottan egy jól összeállított nyelvi anyag segítségével fejlesztjük, foglalkozunk a gyermekekkel.

A fent említett két képzés megszerzése után végeztem el az Alapozó terápiát, mely egy komplex mozgásfejlesztésen alapuló idegrendszer fejlesztő terápia. A csecsemő és kisgyermekkori mozgásokra épít, olyan gyakorlatsorok felépítésével, ahol rendkívül fontos, hogy kiépüljenek azok az idegi kapcsolatok, amik szükségesek majd az íráshoz, olvasáshoz és számoláshoz egyaránt.

Amennyiben bármilyen kérdés merülne fel, szívesen állok rendelkezésre az alábbi e-mail címen: schöffer.katalin@gmail.com

 

Miskolcziné Marton Henriett vagyok, 2013 óta dolgozom a Zsivaj Óvodában. 

Képzett pedagógiai asszisztensként segítem a pedagógusok munkáját.

 Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy kis családias intézményünkben mindegyik óvodai csoporthoz tartozom. 

Más egyéb feladatom mellett, segítek a sok-sok óvodai program, tevékenység megvalósításában.

Segítek a kitűzött pedagógiai célok elérésében. Aktívan részt veszek a következő tevékenységekben:

  • Környezettudatos nevelés, szelektív hulladékgyűjtésre szoktatás
  • A mozgásigényük kielégítése, rendszeres úszásoktatás nagycsoportban
  • Kulturális élmények nyújtása, színház-és könyvtárlátogatással
  • A mindennapi egészséges életmódra nevelés, piaclátogatás, vásárlás, utazás stb.
  • A kiscsoportosok zökkenőmentes beilleszkedése
  • A természet szeretete, természetvédelem, madáróvoda tevékenységei
  • Bábelőadások, élmény dús tematikus napok, óvodán kívüli séták

Az én szívesen vállalt feladatom óvodánk dekorációjának elkészítése, időszakonkénti cseréje.